Hur betalar jag resan?
Du kan betala på olika sätt:
Du kan betala med Resekort
Det finns två olika resekort.
Det finns Periodkort och Reskassa.
Du kan betala med betalkort
På alla Länstrafiken Kronobergs bussar
finns betalkortsterminaler
som tar emot MasterCard och VISA.
Du kan köpa mobilbiljett
Köp biljett genom vår app Länstrafiken Kronoberg
Första gången du köper en mobilbiljett
behöver du registrera ett betalkort, VISA eller MasterCard,
eller fakturatjänsten Klarna.
Det gör du med några få uppgifter direkt i mobilen.
Du kan köpa din mobilbiljett
tidigast 20 minuter före avgång.
Biljetten måste du köpa
innan du går ombord på bussen
samt visa upp för föraren.
Köp biljett före resan
Du kan köpa biljett på vårt Kundcenter
eller våra försäljningsställen.
Kontant betalning på bussen
Vid all kontant betalning ombord på bussen
ska du betala 20 kronor extra.