I det nya biljettsystemet kommer alla dagens försäljningskanaler att vara kvar, men bättre och enklare att använda för dig som resenär. Du väljer helt enkelt den kanal som passar dig bäst!

Reseappen

I vår nya reseapp får du alltid 10 % rabatt på alla våra biljetter. Du kan köpa både enkel- och periodbiljett i appen.
Information om vår nya reseapp »

Resekortet

Resekortet kommer i en ny design och till kortet kan du koppla alla typer av biljetter. Vill du fortsätta resa med ett resekort kommer du behöva byta ut det du har mot ett nytt kort som fungerar med den nya tekniken.
Information om nya Resekortet »

Det är också möjligt att koppla Kundkassan till resekortet. Kundkassan kan du ladda med valfritt belopp och kan sedan använda den för att köpa biljett ombord på bussen, i biljettautomat, på Kundcenter och försäljningsställen.
Information om Kundkassan »

Mitt konto

I det nya biljettsystemet byter dagens Mina sidor namn till Mitt konto och där kommer vi erbjuda vår nya e-handel. Några nyheter med Mitt konto är att det blir enklare att använda, snabbare hantering och köpen kommer gå igenom utan fördröjning. Även här ger alla biljettköp 10 % rabatt.
Information om Mitt konto »

Biljettautomat

Dagens biljettautomater kommer att bytas ut och får ny design och blir fler. De blir enklare att använda och du får mer information om din resa. Dessutom inför vi 10 % rabatt på alla biljetter du köper i automaterna.
Information om de nya biljettautomaterna »

Betalkort

Du kommer fortfarande kunna köpa biljett och betala med betalkort. Det kan du göra ombord på bussen, i biljettautomaterna och på vårt Kundcenter samt hos våra försäljningsställen.

Försäljningsställe

Du kan köpa biljett hos något av våra ombud som finns i hela länet. 
Här kan du köpa enkelbiljett eller köpa/ladda om din periodbiljett och betala kontant eller med betalkort.
Våra försäljningsställen » 

Kundcenter

På våra kundcenter kan du enkelt köpa alla dina biljetter inom Kronobergs län och till angränsande län.
De kan även hjälpa dig om du har frågor och funderingar om bland annat din resa och det nya biljettsystemet. 
På vårt Kundcenter kan du betala med betalkort eller med kontanter.
Vårt kundcenter finns på Resecentrum i Växjö. 
Öppettider och adress » 

Kundkassa

Kundkassan fylls på med pengar i förväg och används sen vid köp av biljetter.
Om du är registrerad på Mitt konto är din kundkassa kopplad till din reseapp och ditt resekort.
Om du är oregistrerad kund kan du ha din kundkassa på ett resekort. Du får 10 % rabatt på din biljett om du köper den med Kundkassan i någon av våra självbetjäningskanaler: reseappen, biljettautomat eller Mitt konto.
Klicka här och läs mer om Kundkassan »

Fortsätt resa med reskassa

Reskassans rabatt sänks till 10 % när vi lanserar nya reseappen.

När det nya biljettsystemet är lanserat kommer vi stänga dagens system och då även ta bort reskassan. Än så länge kan du resa som vanligt inom Kronobergs län, till och från Jönköpings län samt till Kalmar och Halland. Håll utkik på vår hemsida för mer information om när vi stänger möjligheten att resa med reskassa.

I det nya systemet kommer vi erbjuda Kundkassa för dig som måste eller vill ha en produkt som du kan ladda med pengar.
Mer information om Kundkassan »

När reseappen lanseras kommer du kunna flytta över din reskassa till appen via en värdekod. Den värdekoden kommer även fungera på Mitt konto samt att flytta över till ett nytt resekort när de lanseras.

Redan nu går det att få din reskassa utbetald till ett bankkonto.
Är du medlem på Mina sidor så kan du få din reskassa återbetald, logga in på Mina sidor här »
Är du inte medlem på Mina sidor och vill få din reskassa återbetald så kontaktar du Kundcenter på 0771-76 70 76 eller kundcenter@lanstrafikenkron.se  så berättar de hur du ska gå tillväga.

Värde på Reskassa understigande 10 kronor återbetalas ej. Du har 10 år på dig att flytta över din reskassa.