En mer underhållande bussresa med infotainmentsystem
Publicerad den 13-05-07
- Det är en ny och modern kanal som underlättar kommunikationen med våra resenärer. Med snabb, direkt och relevant information är vår förhoppning att resenärerna känner ett större mervärde och får en bättre upplevelse av bussresan, säger Julija Markensten, marknadschef på Länstrafiken Kronoberg.
På infotainmentskärmarna ska resenärerna kunna ta del av nyheter och reklam och även underhållning, som väder, restips, tävlingar, sport, frågesport och pausfilmer. Systemet installeras löpande under sommaren och varje buss förses då med minst en skärm. Alla inslag sänds utan ljud för att inte uppfattas som störande.
- Vi ser fram emot den 16 juni då vi kommer kunna erbjuda våra resenärer nya, fräscha och miljövänliga bussar. Infotainmentskärmarna är ytterligare en positiv nyhet som vi tror ska öka andelen nöjda resenärer och locka fler till att ta bussen, säger Sven Sunesson, ordförande i trafiknämnden.
Växjös bussar blir först ut med den nya kanalen. Så småningom kommer även regionbussarna förses med infotainmentskärmar.
Växjös bussar blir först ut med den nya kanalen. Så småningom kommer även regionbussarna förses med infotainmentskärmar.
Vad betyder infotainment?
Infotainment är en sammanslagning av orden information och entertainment (underhållning) och är en produktion som förmedlar seriös information på ett underhållande sätt.
Infotainment är en sammanslagning av orden information och entertainment (underhållning) och är en produktion som förmedlar seriös information på ett underhållande sätt.
Bakgrund CTV
CTV är en fullserviceleverantör av infotainment. Det innebär att de ansvarar för system, skärmar och försäljning av reklam. CTV tar också hela kostnaden för införandet av infotainmentsystemet. CTV använder sig av ett system som positionsstyr sändningarna till var bussen befinner sig. Det innebär unika möjligheter att styra information och underhållning där det passar bäst.
CTV är en fullserviceleverantör av infotainment. Det innebär att de ansvarar för system, skärmar och försäljning av reklam. CTV tar också hela kostnaden för införandet av infotainmentsystemet. CTV använder sig av ett system som positionsstyr sändningarna till var bussen befinner sig. Det innebär unika möjligheter att styra information och underhållning där det passar bäst.
För mer information
För mer information kontakta:
Sven Sunesson, ordförande trafiknämnden, tel. 0707- 616 397
Julija Markensten, marknadschef, Länstrafiken Kronoberg, tel. 0470-72 75 54
Marcus Hadevik, VD Commercial TV in Kalmar AB, tel. 0708-75 24 09
För mer information kontakta:
Sven Sunesson, ordförande trafiknämnden, tel. 0707- 616 397
Julija Markensten, marknadschef, Länstrafiken Kronoberg, tel. 0470-72 75 54
Marcus Hadevik, VD Commercial TV in Kalmar AB, tel. 0708-75 24 09